03.01.19

2018 YEAR IN BOOKS

Na začátku loňského roku jsem se přidala k Reading challenge na Goodreads. Protože se mi předloni podařilo přečíst 35 knih, zvýšila jsem závazek na 40 knih. A co se nestalo? Nezvládla jsem to! Dala jsem 33. Možná je to tím, že jsem si tentokrát vybírala docela bichle nebo tím, že víc času trávím s lidmi než s knihami, na cvičení nebo koukáním na The Good place.

Z těch 33 knih jich bylo pár špatných, pár průměrných a několik skvělých. O ty skvělé bych se dnes ráda podělila. Samotnou mě hodně baví podobné žebříčky oblíbenosti čekoholi, kde objevím něco nového a začátek roku k tomu úplně vybízí.



Moje TOP knihy 2018

Everything I know about love - Dolly Alderton
Třicetiletá britská novinářka Dolly Alderton (a jedna polovina mého oblíbeného kulturního podcastu The High Low) napsala knihu o dospívání, lásce a hlavně přátelství. Příběhy ze života smíchané s vtipnými esejemi, fiktivními pozvánkami na svatby či babyshowers, u kterých si uvědomíte, jak moc jste rádi za své přátele a možná utrousíte i slzičku.

Zmizelá - Gillian Flynn
Já vím, že Zmizelou jste všichni četli a viděli už před pár lety, ke mě se ovšem dostala až teď. A dostala mě. Geniální příběh se skvělým rozuzlením, který se mi krásně četl. Stránky jsem úplně hltala, dokud jsem se nedostala na konec. A pak jsem si pustila film, abych si to užila ještě jednou. (Teď si Zmizelou dokonce můžete pustit i na Netflixu.)

Vše, co jsme si nikdy neřekli a Ohníčky všude kolem - Celeste Ng

Geniální. Oba dva tyto romány od Celeste Ng mě dostaly. Oba se točí kolem rodinných příslušníků, malého města, různých tajemství a vztahů mezi členy rodiny. 

Modern romance - Aziz Ansari
Azize Ansariho znám z jeho skvělého seriálu Master of None. Když jsem zjistila, že sepsal knihu o vztazích v moderní době, bylo jasné, že si to musím přečíst. No a zklamaná jsem nebyla. Není to jen o příbězích které sesbíral, ale i o výzkumech, datech a číslech. Jak je to se vztahy v dnešní době? Jsme opravdu tak povrchní jak se řiká? Tinder generation. Sice jsou to poznatky z USA, nicméně se dají lehce aplikovat i na Evropu.
Zaujala mě hlavně kapitola o tom, že v dnešní době můžeme hledat partnera po celém světě, ale ne tak dávno si lidé brali své sousedy a obyvatele stejného města.
"The world is available to us, but that may be the problem".



Hana - Alena Morštajnová
Hanu letos četli všichni, ale první s tím začala moje máma! Fakt. :D Od ní jsem dostala tip na tuhle knihu a pak už jsem ji viděla všude po instagramu. A to je dobře, je to skvěle napsaná kniha o tématu, o kterém nikdy nebude napsáno dost. Zasáhlo mě o to víc, že se příběh odehrává na mém rodném Valašsku. Od AlenyMorštajnové jsem letos přečetla vše, co napsala, bavila mě Slepá mapa i Hotýlek, ale na Hanu nedám dopustit.


Na 2019 jsem si dala závazek 35 knih. Zvládnu to? A vy? Čtete? Co? :)


1 komentářů:

Markét řekl(a)...

Ty podcasty jsou hodně zajímávé, hned jdu na ně :-) Jinak jsem si taky řekla že si budu více číst, zatím jsem stihla jednu knihu, a to Zlomené duše, a na svém seznamu mám dalších milion :-D To mám do konce života co dělat!