30.07.19

BOOKS: KVĚTEN - ČERVENEC 2019

Jsem zpět s rekapitulací knih za poslední tři měsíce. Zvládla jsem 11 knih, sice jsem si představovala, že jich bude více (na prázdniny jsou si vypůjčila celou městskou knihovnu), ale i tohle je asi dobré skóre.

Co jsem přečetla a jak se mi to líbilo? 

Holly Bourne - A jak se Vám líbím teď?
Well, tohle bylo docela lehké čtení. Mileniálka Tori napsala úspěšnou knihu, ze které další roky těží slávu a obdiv. K napsání něčeho nového se však moc nemá, vztah o kterém byla její prvotina troskotá a její život není vůbec tak skvělý, jak se zdá z jejího facebooku.



Petra Dvořáková - Dědina
Příběhy ze života na české vsi. Závist, pomluvy, řeč, které jsem horko těžko rozuměla. Ale jak rychle jsem to měla přečtené! Postavy mě sice štvaly a těžko jsem k někomu hledala sympatie, ale stejně jsem chtěla vědět, jak to s nimi bude dál. 


Barbara Nesvadbová - Život nanečisto
Půjčeno v knihovně docela náhodou. Kdysi jsem pár knih od Barbary Nesvadbové četla a přišlo mi, jako bych je četla znovu, pořád to samé dokola, nezávislá žena a její muži. Nejlépe úspěšní a ženatí...

Alena Mornštajnová - Tiché roky
Na novinku Aleny Mornštajnové jsem se moc těšila. Pak jsem si zakázala se těšit, abych nebyla zklamaná. Zase jeden román přečtený za dva dny. Děj bych nerada prozrazovala, ale opět se točí kolem rodinných tajemství. Poslední stránka mě dostala.


Janek Rubeš - Honest guide Praha
Taková vsuvka mezi romány - průvodce Prahou a tipy na zajímavá a ne tak frekventovaná místa. Dají se tam najít dobré nápady, i když v Praze žijete. A grafické zpracování knihy je fakt top.

Hans Rosling - Faktomluva
Deset důvodů, proč se mýlíme v pohledu na svět. Lehce oči otevírající, ale pro někoho, kdo se snaží kriticky nad zprávami a novinami přemýšlet, to zase tak objevné není.

Shaun Bythel - The diary of a bookseller
Tohle bylo skvělé! Deník majitele antikvariátu podle skutečných událostí. Pobavila jsem se nad jeho denními příhodami se zákazníky a zatoužila po tom, mít taky takový obchůdek.


Lucy Foley - Pozvánka
Román o neúspěšném britském novináři a spisovateli Halovi. Padesátá léta, Řím. Italská smetánka, Hal v ošoupaném obleku, krásná a záhadná Stella. Pozvánka na cestu lodí. Kdo na ní také cestuje? Samozřejmě, Stella... 


Lucie Konečná - Vířivka
Kraťounká novela o návratu do reality. Helena se po 12 letech dostane z vězení. Jediné co si přeje - najít si byt, práci, žít obyčejný život. Vidět dceru. Už nikdy nevidět manžela. Žije si docela poklidně v malém bytečku s vířivkou, má přítele, práci na poště, ale své minulosti stejně uniknout nemůže.

Sally Rooney - Normal People
Knihy čtu raději v češtině, ale mnohokrát se stane, že nevydržím čekat do překladu a kupuju je v originálním znění (nejčastěji se o novinkách dozvídám z podcastu The High Low). Sally Rooney se čte anglicky krásně. Už jsem minule chválila Conversations with friends, teď můžu pochválit příběh Marianne a Connella, kteří nemůžou být ani spolu, ani bez sebe... 


Elena Ferrante - Dny opuštění
To nebylo vůbec lehké čtení. Opuštěná Olga se téměř zbláznila a s každou další stránkou jsem se děsila, co se jí zase stane. A že se jí toho stalo dost. Vydržela jsem však až do konce. Poslední stránky pro mě byly z celé novely nejlepší... určitě v této knize nehledejte další Geniální přítelkyni, není tam. 

Co čtete vy a můžete doporučit? Ráda ještě zvětším tu hromadu, co na mě doma čeká.

0 komentářů: