22.12.17

2017 YEAR IN BOOKS

Post o hudbě jsem začala tím, kolik minut poslechu mi spočítalo Spotify. Dnes bych začala tím, že podle Goodreads jsem letos přečetla zatím 33 knih (mám ráda statistiky, všimli jste si? :). 
Z těch několika knih, co jsem stihla přečíst bych Vám ráda některé doporučila.

Elena Ferrante - Geniální přítelkyně (první, druhý i třetí díl). V češtině vyšly zatím tři díly ze čtyř a každý jsem zhltla během pár dní. Poté, co se trochu zorientujete ve velkém množství postav totiž nejde přestat číst. Geniální přítelkyně vás provede dětstvím Eleny a Lily, Příběh nového jména bouřlivým obdobím puberty, lásek, mladým manželstvím a Příběh těch, co odcházejí, a těch, kteří zůstanou vám ukáže pohled na život Eleny po svatbě, život matky, která není spokojená se svým manželstvím a zároveň život přítelkyně, která se snaží zlepšit pracovní podmínky své kamarádce z dětství.


Z českých autorů mě bavil Malý pražský erotikon Patrika Hartla (vtipné)Dělám si to sám od Martina Váši (megavtipné) nebo depresivní Ke dnu od Anny Bolavé.



Nadšená jsem byla z Tajné historie od Donny Tart. Příběh o vynikajících univerzitních studentech, kteří zjistí, jak jednoduché je někoho zabít... v době, kdy jsem knihu četla, byla k sehnání pouze v knihovně, teď jsem ji ale viděla nově vydanou na pultech knihkupectví :)

Amerikána od Chimanandy Ngozi Adichieové. Příběh o lásce Ifemelu a Obinzeho, kteří jsou nespokojení se svým životem v Nigerii a rozhodnou se jet hledat štěstí v cizině. Jejich cesty se tímto rozdělí a opět se potkají až o několik let později, zpátky v Nigerii, oba v nové životní situaci.

Hodně mě bavil i Kruh od Davida Eggerse, román, který mi připomínal 1984 od Orwella - ovšem v současné době. Hlavní hrdinka Mae získá práci v nejlepší firmě na světě - Circle, tam chce pracovat prostě každý. Circle spojuje všechny sociální sítě dohromady společně např. s bankou, informacemi o zdraví atd, a vytvoří každému jednu vlastní online identitu. Každý ví všechno o všech. Je to tak správné. Lidé by neměli mít tajemství. Nebo ano? 
(Film Kruh s Emmou Watson a Tomem Hanksem ale moc nedoporučuju, oproti knížce to bylo slabé...)

 Co mám číst přes Vánoce? A příští rok? Ráda se dozvím Vaše oblíbené knihy letošního roku.



0 komentářů: