31.12.16

DUBLIN trip


Cestou z Liverpoolu jsem se na jednu noc zastavila i v Dublinu. Těšila jsem se na whiskey, na to, že projdu město pěšky (God bless google mapy), a že možná potkám i nějakého toho leprikóna.



CESTA: Přiletěla jsem kolem 9 ráno z Liverpoolu. Z Prahy přímo lítá několik leteckých společností, já letěla s Ryanair a nemůžu si stěžovat. Do města jsem se dostala autobusem, který jezdí každou chvilku přímo do centra. Cena za jízdenku byla 6 EUR.






UBYTOVÁNÍ: Pokud bych hledala ubytování, rozhodně bych se porozhlídla na Airbnb. Tentokrát jsem ale měla bydlení u kamarádů. Pokud byste měli tip na nějaký hotel či byt, dejte určitě vědět do komentářů.



CO VIDĚT: Rozhodla jsem se vidět starou knihovnu v Trinity College, kterou mi doporučil snad každý, koho jsem se na Dublin ptala. Vypadalo to tam jako v knihovně v Bradavicích. 
Nedaleko jsem pak náhodou narazila na St. Stephens park s jezírkem, kde nebyla v poledne jediná lavička volná, snad celé město tam obědvalo a pilo kafe :). 
Nevynechala jsem Happeny bridge a (zvenčí) si prohlédla Temple bar.


Největší zážitek jsem si odnesla z prohlídky destilérky Teeling Whiskey. Průvodkyně naší skupince pověděla o historii whiskey v Dublinu, příběh značky Teeling a poté nás provedla celým procesem výroby whiskey. V místě, kde se přímo vyrábí bylo vedro a byl tam cítit slad, ze kterého jsem se cítila lehce opile a to jsme se ještě nedostali k ochutnávce :). Bylo skvělé si vyslechnout celý proces výroby whiskey a nakonec se posadit do baru a hned ji vyzkoušet. Měla jsem single malt a poté koktejl z ní vyroben. Čas mé prohlídky byl ve 14 hodin, takže jsem pak zbytek odpoledne byla hodně dobře naladěná. Asi hodinová prohlídka s ochutnávkou stála 14 EUR (stejně jako vstup do Trinity college, hádejte co mě nadchlo víc..).







Byli jste v Dublinu? Co nemám vynechat při příští návštěvě? 

0 komentářů: