28.06.15

Přečteno

Ráda bych vám doporučila několik knih z těch, které jsem přečetla v poslední době. Po více jak roce jsem se přihlásila opět do knihovny a tak teď mám nekonečný přísun knih (až na to, že mou nejbližší pobočku uzavírají kvůli rekonstrukci až do prosince :) a inspirace co číst!



Mindy Kaling - Is everyone hanging out without me? (and other concerns)

Kniha zamyšlení americké scénáristky a herečky Mindy Kaling, o které jsem v podstatě předtím nikdy neslyšela (jen viděla kousek dílu seriálu Mindy project), ale zaujal mě její název. Zaobírá se tam svým dětstvím, studiem na vysoké škole, stěhováním do New Yorku, bydlením v pidibytě v nebezpečné NY čtvrti se dvěmi kamarádkami, získáním práce v seriálu The Office, stěhováním do Los Angeles a to celé je řečeno ve vtipném kamarádském duchu, skoro jako bych s ní byla někde na kávě a ona mi vykládala svůj životní příběh.

Caitlin Moran - Morantologie

Nejlepší sloupky britské novinářky Caitlin Moran.Vtipně napsané fejetony z jejího života novinářky, vzpomínky na chudé (ale ne ochuzené) dětsví, vše protkané lehkým feminismem. Nejvíc mě dostaly její vzpomínky na rozhovor s Keithem Richardsem, koncert Paula McCartneyho a pařbu v Berlíně s Lady Gaga, na kterou se od přečtení této knihy dívám zase trochu jinak.
Doporučuju se neohlížet na obálku knihy (děsivý) a pustit se do čtení.

E. Lockhart - Ostrov lhářů

Twitter mě přinutil si tohle přečíst! A musím říct, že jsem ráda. Vůbec jsem netušila, co čekat, protože všechny recenze a články o knize jsou děsně tajemné a nic neříkající. A já vám v podstatě taky nic neřeknu, protože celý příběh je tajemstvím rodiny Sinclairů, která je báječná jen na první pohled. V hlavní roli peníze, láska, ztráta paměti a záhada, co se doopravdy stalo.

John Green - Hledání Aljašky

Celé přečteno ve vlaku. Řekla bych, že typický příběh od Johna Greena (OK, četla jsem jen Papírová města a Příliš mnoho Kateřin, ale podoba tam je) o středoškolákovi Válečkovi, který začne chodit do nové školy, najde si kámoše Plukovníka, zamiluje se do Aljašky a prožívá typické dny středoškoláka plné učení, kouření zakázaných cigaret na školních pozemcích a kanadských žertíků na nenáviděných spolužácích. Až do chvíle, než se stane ta nehoda...

Kristopher Jansma - Neměnnost leopardích skvrn

Tento příběh o psaní životního románu je tak zamotaný a zmatený, že jsem chvílemi nevěděla, o kom zrovna čtu. Hlavní hrdina se v jednu chvíli jmenuje tak, v jinou jinak. Udržet se v ději a vědět, kdo je kdo nebylo lehké, ale i přesto jsem byla do knihy úplně ponořená. Vezme si svou vysněnou ženu? Odloudí ji indickému králi? Nebo snad lucemburskému? Kniha o velkém přátelství, které v jednu chvíli vezme za své, ale za pár let se obnoví, jako by se nic nestalo. Cestování od New Yorku, přes Afriku až na Srí Lanku.
"...skoro každý je na půl úvazku spisovatel. Dokonce i lidé, kteří za celý život nenapsali ani jednu celou stránku si myslí, že možná už brzo sednou a vychrlí mistrovské dílo. Je to asi tím, že knihy opravdu dobrých spisovatelů působí, jako by to dokázal každý."

Četli jste v poslední době knihu, od které jste se nemohli odtrhnout? Ráda dám na doporučení.


4 komentářů:

madlenka řekl(a)...

Na první dvě se už pár měsíců chystám! Zvlášť na Mindy. Sleduju Mindy Project jenom kvůli ní :) Aljašku jsem četla minulý rok a tak mě to zklamalo, že jsem se ještě nepustila do žádných dalších knih od Greena. Ale doufám, že se mi budou líbit víc.
Jestli jsi ještě nečetla, doporučuju Jih proti severu od Margaret Mitchell! Nevím proč, ale všichni si myslí, že je to nějaká laciná červená knihovna. Podle mě to je naprosto skvělý příběh a strašně moc mě to pohltilo :)

http://ineedstoriestolive.blogspot.cz

bambitka řekl(a)...

Já jsem teď zažraná do Divočiny, je to úplně super letní čtení. Putuješ divočinou a válíš se u toho na dece na sluníčku. Doporučuji jestli si ještě nečetla.

Katie řekl(a)...

madlenka: tak jo, díky za nápad! podívám se po ní v knihovně :)

bambitka: Divočinu jsem četla a strašně moc se mi ta kniha líbila!

Unknown řekl(a)...

V Morantologii mě nejvíc dostalo přesně to samé, co tebe :)