23.03.15

PŘEČTENO

Tři knihy, které jsem v poslední době přečetla a moc se mi líbily. Tentokrát rodinné a dobrodružné...

BORN TO RUN
Nemusíte být rychlí. Hlavní je nemít strach.


Kniha o radosti z běhání. Příběhy z prostředí ultrazávodů a příběh tajuplného kmene Tarahumarů žijících v měděných horách v Mexiku. Vypráví americký novinář Christopher McDougall, který se do celého taje běhání zapletl, když kvůli bolesti nemohl běhat. Osobně se setkal s tajuplnou osobou, která si říká Caballo Blanco (Bílý kůň), který se rozhodl zosnovat ultrazávod (50 mil a více) přímo v měděných kanonech. Jak se mu to podařilo a doprovodné příběhy o dalších běžcích najdete v téhle knize, která vás nadchne jak v poznání, čeho je lidské tělo schopno, tak třeba i motivuje k běhu a vyzkoušení vlastních limitů.

DIVOČINA

Dlouho jsem se tak moc nezabrala do jedné knihy jako do Divočiny od Cheryl Strayed. Životopisný příběh o ženě, která se poté, co jí zemřela matka a rozvedla se s manželem, ve svých 26 letech vydala sama na 1000 mil dlouhou tůru po Pacifické hřebenovce. Bez jakýchkoli předchozích zkušeností.
Šílený nápad a dokonalý útěk od reality. Cheryl má štěstí, cestou potkává dobrodruhy, se kterými si vyměňují zkušenosti, vyhne se zasněženým horám i pumám a chřestýšům. Cestou se snaží vyčistit si hlavu, utřídit myšlenky a hlavně najít své ztracené JÁ. Jak se jí to povedlo si můžete nejen přečíst, ale i vidět v kině. Cheryl si zahrála má oblíbená Reese Whiterspoon. Film jsem ještě neviděla, ale těším se.

 POD SNĚHEM

Novinka mé oblíbené autorky Petry Soukupové. Tři sestry se sejdou po dlouhé době, v jednom autě, společně s dětmi a vyřčenými i nevyřčenými problémy. Jejich cesta na narozeninovou oslavu táty je plná zvratů, hádek, porozumění a ječících dětí. Blanka, vdaná matka dvou malých slečen a novorozeného Filípka, Olga, svobodná máma malého Olivera a nejmladší Kristýna, svobodná a bezdětná, zato zamilovaná do ženatého muže. Není lehké najít pochopení pro život toho druhého. I proto je pro sestry těžké smířit se s tím, na co přijdou po příjezdu do domu rodičů.
Petry příběhy mě baví, líbí se mi její styl psaní, kde musím přemýšlet, co je přímá řeč a co vyprávění. Pokud Petru ještě neznáte, doporučuju také knihu Zmizet, která vyšla myslím před dvěmi lety.

Četli jste některou z těchto knih? Jak se Vám líbily? Co si mám přečíst teď? 

7 komentářů:

Karolina (FPT) řekl(a)...

O divocine jsem zrovna psala dneska taky:D Je to super knizka, radi se mezi me top, uplne mi bylo lito, kdyz to skoncilo! A jestli si film nevidela, mrzet te to nemusi, oproti knize mi to prisla celkem nuda:-( A Petru Soukupovou pridavam na to-read, dekuji za tip!

pól řekl(a)...

Zmizet si přečtu!

Oliwia Prochowska řekl(a)...

Great photos! :)

My blog- ultradefenceless

sarushef řekl(a)...

Divocina zni epicky!

Katie řekl(a)...

Karolina: na film jsem koukala včera a byla to fakt docela nuda, kdybych to nečetla, tak si asi řeknu WTF I just watched :)

Pol: přečti!

Oliwia: thanks :)

sarushef: kniha je opravdu skvělá!

Jana řekl(a)...

Divočina mě hrozně láká :)

Klára A. řekl(a)...

Ahoj, díky za tip na Zmizet. Přečetla jsem to jedním dechem na dovolené. Ale musím říct, že mi z těch příběhů bylo úzko...Asi to bylo tím, jak opravdově je to napsáno. K.