12.02.15

Make the world your office

Když jsem před (mnoha) lety začala studovat cestovní ruch na vysoké škole, myslela jsem si, že jakmile dostuduju, tak odjedu do zahraničí a stanu se letuškou. To byl můj plán. Samozřejmě během té doby se mnoho změnilo, začala jsem při škole pracovat a na můj sen jsem lehce zapomněla… Teď jsem ale měla možnost přečíst si materiály od společnosti Emirates a opět lehce začínám přemýšlet. Stewardky Emirates mají základnu v Dubaji, kde bydlí ve sdílených zařízených bytech této společnosti. A to je hned prvních pár pozitivních bodů – žít v jednom z nejrychleji se vyvíjejícím místě na světě, nemuset pracně hledat bydlení v neznámém místě a navíc získat spolubydlící z celého světa.
A co teprve samotná práce letušky – pokaždé s jinou posádkou, cestování do exotických destinací, se zastávkami, kdy je i čas místo doletu prozkoumat, zajít na drink nebo třeba na nákupy. Emirates mají 145 destinací (včetně Prahy), takže o objevování nových míst není nouze. Letušky samozřejme nejsou jen „servírkami“ v letadle, jak můžete občas někde slyšet, jsou vycvičené na různé stresové a zátěžové situace, první pomoc, zneškodňování nevhodně se chovajících cestujících atd. Zní to dobrodružně, že ano? Žádný let ani den v této profesi není stejný. Kariérní postup není výjimkou, začíná se v ekonomické třídě a je možné se vypracovat až na vedoucího paluby/školitele stewardek. Jako každé povolání má i toto své výhody a nevýhody, cestování je krásné, avšak málokdo vydrží být odloučen od rodiny či přátel… Poznávání světa je důležitou částí této profese, stejně jako v jiných profesích například docházení do kanceláře. Jako člen posádky (ze 130 zemí světa!) se seznámíte s různými kulturami, rozšíříte své komunikační i jazykové dovednosti a poznáte kus zeměkoule.
Jaké je vaše vysněné povolání?

7 komentářů:

Michael řekl(a)...

Máme v rodině letušku u Emirates. Pokud nemáš přítele (případně je ochoten se přestěhovat s tebou do Dubaje), tak je to skvělá příležitost, jak poznat svět. Jen je potřeba počítat s tím, že domů se podíváš tak 2x ročně. A co se týče aerolinky, tak Emirates je jedna z těch nejlepších, ať už službami nebo tím, jak se o své zaměstnance stará..

Michael
www.ontheleaf.net

M. Golightly řekl(a)...

Práce letušky se mi vždycky líbila, mě by asi nevadilo být doma dvakrát ročně.. .)

Iveta řekl(a)...

EK jsou rozhodně super zaměstnavatel, ale taky má velké nároky. Já v cestovním ruchu pracuji, ale musím říct, že mi vyhovuje být doma a vysílat lidi "ven" - věčné cestování se omrzí, navíc je lepší si to užít jako dovolenou, než jako práci :-)
Jinak jsem spala na Mauríciu v hotelu, kam EK běžně ubytovávají crew a musím říct, že špatně se teda nemají :-D

Katie řekl(a)...

Michael: díky za info! Stejně jako Martině by mi nevadilo být doma dvakrát ročně.. jen s tím boyfriendem už je to horší situace :)

Martina: žejo! o to víc, se tam pak těšíš...:) z Prahy se taky zase tak často nedostanu a myslím, že na tom díky škole budeš podobně..

Iveta: taky pracuju v cestovním ruchu a rozumím! samozřejmě je lepší si cestování užít jako dovolenou a ne jako práci, ale zase při dálkových letech letušky v destinaci chvíli zůstávají a pak je čas i na nějaký sightseeing a to mě docela láká :) A s tím hotelem na Mauríciu jsi mě pobavila :D

ceder řekl(a)...

http://zpravy.idnes.cz/lide-ceska-letuska-karolina-krausova-dsj-/domaci.aspx?c=A150127_164123_domaci_zt

Katie řekl(a)...

ceder: díky, to jsem nedávno četla! opravdu zajímavý rozhovor :)

p. řekl(a)...

a tady je druha stranka veci http://www.emirates-illuminati.org/