03.02.11

Books

Miluju čtení, knížky, knihkupectví, knihovny. Za poslední asi měsíc se mi doma nahromadila větší hromádka knih, které čtu nebo teprve budu číst. 

 Wonderfull Today: výborná knížka napsaná Pattie Boydovou, ženou která měla (má) úžasně zajímavý život. V roce 1964 se seznámila s Georgem Harrisonem a stala se jeho ženou. Později byla vdaná za Erica Claptona. How cool is that? Tuhle knížku mám rozečtenou a blížím se ke konci, což se mi vůbec nelíbí, protože mě strašně baví a nechci aby skončila. (Jestli to nevíte, tak miluju biografie a autobiografie! Číst životní příběhy opravdových lidí zbožňuju.)

Čenda a spol: Vojtěch Steklač. Co na to říct :D Moje oblíbená knížka z dětství (společně s Aleš a spol, Bořík a spol, Bohoušek a spol a Mirek a spol :DDD), viděla jsem ji na aukru a musela být moje. Občas si z ní něco přečtu, pořád mě rozesmívá.

Vyřídit si účty: Woody Allen. Jeho povídky mě děsně baví, četla jsem už všechny (co byly vydané v češtině), ale ráda si je přečtu znovu a znovu. 

Konec punku v Helsinkách: Jaroslav Rudiš. Nejnovější knížka od Rudiše. Zatím jsem na začátku, ale děj už mě vtáhl. Jaroslav Rudiš je asi můj nejoblíběnější současný autor, četla jsem vše co vydal a vypadá to, že Konec punku v Helsinkách (což je zapadlý bar v Berlíně) mě nezklame.

Percy Jackson - Zloděj blesku: Rick Riordan. Koupeno na aukru, zaujal mě trailer k filmu. Další knížka pro děti, mám rozečtenou a je dost napínavá :D. A má super holografický obal!

 Nadoraz: Victor Bockris. Jeden z úlovků v 50% slevách v Levných knihách. Knížka je o kapele Velvet underground, to mě na ní zaujalo na první pohled. S touhle kapelou to hodně táhl Andy Warhol, kterého zbožňuju, takže čekám, že se tam dozvím něco nového i o něm. 

Belle de Jour: Intimní tajemství jedné londýnské prostitutky. Další úlovek z Levných knih :D. Mám takový dojem, že tohle začnu číst a hned to někomu daruju.. ale třeba ne! Dám vědět.

Edgar Allan Poe: Jáma a Kyvadlo. Klasika, na kterou se těším již delší dobu, nevím proč jsem si jeho povídky nepřečetla už dávno.

Merde Impossible!: Stephen Clarke. Tahle je první na řadě až dočtu ty rozečtěné. Merde knížky miluju, první tři jsem zhltla během chvilky a smála se u nich jako blázen. Každý další díl byl lepší, takže očekávám i od tohoto, že se zasměju a dovím něco nového o Francii (Americe, Británii :)). 

Ale protože je to celkově jen 9 knížek (+2 nové :D) tak to budu mít brzo přečteno a proto se ptám na vaše oblíbené knížky. Četli jste teď něco super? Všechno chci vědět! Děkuju :) 

12 komentářů:

M! řekl(a)...

ach, teď mám chuť si zajít do knihovny a vypůjčit si tam další knížky.. nadchl mě tvůj výběr.. :)

véčko řekl(a)...

tiez milujem vsetko, čo sa týka kníh a z tvojho výberu najviac allen a poa :)

TinaRose's řekl(a)...

Na toho Rudiše jsem zvědavá, dostala jsem tu knížku k vánocům, tak se na ni chystám;)

Anička řekl(a)...

rudiš přečtenej! a na poea se zrovna chystám .)

Mary řekl(a)...

dokelu, aj ja som chcela napísať o knižkách a teraz to bude vyzerať, že som fejk a kopírujem ťa XDDDD

inak to o tej prostitútke nie je náhodou predloha pre the secret diary of a call girl? lebo tá sa volala belle...

Anonymní řekl(a)...

Mary : jůů zrovna jsem to sem taky chtěla napsat, ten seriál je taky o ní, protože tam sedí ty jména i ten Londýn;-)

Foly D. Sante řekl(a)...

ja tiež milujwem knihy. síce som žiadnu z týchto nečítala, ale ja za týždeň stihnem najmenej jednu. Keďže mám teraz dosť voľných hodín cez vyučovanie, tak si vždy donesiem nejakú povinnú literatúru a využijem čas

Katie řekl(a)...

Mary: napiš o knížkách! tak tedy to asi je podle toho serialu nebo serial podle knizky, ja se hlavne na ten serial nikdy nedivala ,tak bych stejne nevedela odpovedet..)

Hanita řekl(a)...

Me by dost zajimal ten Rudis, porad na to nekde vidim recenze...

Ja si ted davam pauzu od Harryho Pottera a ctu Angels od Denise Johnsona, nevim vubec jestli od nej neco vyslo v cestine, ale i kdyz ne tak doporucuju treba i jeho povidky (Jesus's Son) - pise nadhernym jazykem, co veta to drahokam proste.

sumiko řekl(a)...

Já čtu hororové povídky od Stephena Kinga (teď Mlhu, možná jsi viděla film) a chystám se na předlohu k Vykoupení z věznice Shawshank (jeden z mých nejoblíbenějších filmů podle předlohy mého oblíbeného autora). A jinak teda Proměny od Ovidia čtu do školy no :D

ceder řekl(a)...

koukal sem do historie, co sem čet v poslední době, tohle je favorit:

magnus mills - ohrady pro zvířata
(k tomu tuhle hudbu: clap your hands say yeah - album some loud thunder a the rural alberta advantege - album hometowns)

nevim co k tý knížce říct, dá se říct že je o ničem, ale přesto mě dostala, asi atmosférou, která společně s hudbou může vytvořit určitou filmovou melancholii..teď mě tak napadá

2. zeh juli - orli a andělé
3. tim davys - amberville

Katie řekl(a)...

Hanita: jednou k tobě naběhnu s diářem a napíšu si jména všech autorů a knih co čteš!!!

sumiko: Proměny mě bavily moc :D sice jsem to četla taky do školy (do latiny),ale bylo to supr :)

ceder: díky díky za tipy :)