01.11.10

Babylon books

Hotel Babylon (aneb nechcete raději zůstat doma?), Módní salon Babylon (aneb nechcete raději nakupovat konfekci?) a Letiště Babylon (aneb nechcete raději jet vlakem?). To jsou názvy tří knížek od Imogen Edwards-Jonesové, které jsem přečetla jedním dechem. Všechny tři knihy jsou založeny na pravdě, historky z nich jí vyprávěl "anonym".
Mám takový dojem, že o Módním salonu Babylon jsem tady už někdy předtím psala. Příběh o jednom roku v životě módní návrhářky, o celkovém procesu vytváření kolekce od prvních náčrtů až po závěrečnou přehlídku. Taky o tom, jak od sebe návrháři kopírují nápady nebo i zajímavá fakta, jako např. když není inspirace, tak asistenci zajdou do secondhandů, vyberou nejlepší kousky a návrhář tu věc přešije (v lepším případě) nebo v horším případě jen vymění cedulku za svou! Knížka mě moc bavila, sice ji nejde brát moc vážně, ale dozvíte se v ní i různé zajímavosti jmenovitě o návrhářích, o tom jak celý proces tvorby probíhá apod. 
Hotel Babylon mě bavil strašně moc. Tato kniha je o 24 hodinách v jednom 5* hotelu v Londýně, příběh vypráví recepční. Píše o všech částech, recepci, baru, kuchyni a právě proto mě to bavilo, protože jsem u knihy vzpomínala na vlastní zkušenosti práce v hotelovém baru a na recepci. Knížka je opět vtipná, píše pravdivě o tom, jak si hosté volají na pokoje šlapky o nočních povídačích apod.
No a nakonec Letiště Babylon, které jsem četla minulý týden. Z toho jsem byla nadšená, protože letiště a cestování letadlem miluju. Příběh vypráví vedoucí pozemního provozu, opět je to 24 hodin na letišti a v letadle. O odbavování cestujících, o tom, jak když vás někdo na odbavení naštve, tak se s jistotou dozví i posádka letadla, že jste problémová osoba. A při přidělování míst vás schválně posadí vedlě někoho tlustého nebo podobně problémového :). Píše o letuškách, jejich životě, o tom, co se stane s lidmi, kteří během letu zemřou atd. Občas to bylo dost realisticky hnusné čtení, ale i díky tomu jsem Letiště Babylon přečetla jedním dechem!

Módní salon, hotel, letiště - to jsou přesně ta místa, co mě zajímají, kde bych chtěla pracovat (nebo už pracuju :), kariéra letušky mě taky láká, takže tyhle knížky jako by byly napsány pro mě :). 

Moc doporučuju si aspoň některou z nich přečíst.

 

9 komentářů:

Joll řekl(a)...

to mě dost zaujalo, určitě se po tom v knihovně poohlídnu :) díky!

Katie řekl(a)...

Joll: v rožnově v knihovně to určitě mají, měla jsem odtud ten módní salon i hotel :))

Joll řekl(a)...

já jsem ale z Valmezu, tu mám kartičku :/ snad se i tady poštěstí :)

Jane řekl(a)...

"Imogen Edwards-Jonesová a anonym" :DDD

cassidy řekl(a)...

píšu si na seznam inspirace pro Ježíška :D díky, myslím, že tohle mě bude bavit :))

Hanita řekl(a)...

jezis to vypada zajimave :) ted jsem se divala na amazonu a koukam ze ona napsala i dalsi temata, plazovy resorty treba!

Foly D. Sante řekl(a)...

ja mám doma hotel babylon:)

Petra řekl(a)...

chci chci chci!!!

Katie řekl(a)...

Joll: ahaa, tak valmez nevim,ale snad jo :))

Jane: proč ne taky, když pak má takové pikantní historky od anonyma :D

cass: ježíšek bude rád, že chceš knihu :D

Hanita: faakt??? tak snad se to brzy objeví i v česku! plážové resorty bych si chtěla přečíííst

Foly: a libilo?

Petra :))