14.10.10

Grandhotel - kniha

"Mám rád mraky,
protože mraky se hýbou.
Mám rád věci v pohybu.
Možná proto, že sám
se pohnout neumím."

Jaroslav Rudiš - GRANDHOTEL. Román nad mraky. Zamilovala jsem se. Příběh o mladém muži Fleischmanovi, který se nikdy nedostal ze svého rodného města - Liberce. Pracuje v Grandhotelu na samém vrcholku hory Ještěd, jedinými lidmi v jeho okolí jsou bratranec Jégr, kolegové Patka, Zuzana, Ilja a taky jeho doktorka. Později si najde přítele - starého Franze, kterému pomáhá s jeho životním úkolem. "Člověk musí skončit tam, kde se narodil." 
Fleischmanovou největší vášní je počasí. Třikrát denně si zapisuje stav do grafu a to téměř celý svůj život. Každou životní událost má spojenou s tím jaké bylo počasí. "To jen kdyby vás to zajímalo."

Jak to s Fleischmanem nakonec dopadne? Dokončí s Franzem jeho životní úkol? Zůstane sám? Dostane se někdy dál než k ceduli značící konec města? To si už musíte přečíst. Nebo se podívat na film Grandhotel od režiséra Davida Ondříčka na který se já chystám kouknout v co nejbližší době, abych mohla porovnat film s knihou. 

Doporučuju!
 Obrázek je ze stránky www.magnesia-litera.cz

8 komentářů:

Jane řekl(a)...

Já si ten film koupila na DVD už dááávno, ale ještě jsem neměla čas se na něj kouknout a pak jsem nějak zapomněla...

Natalia Peréz řekl(a)...

Mi mluví z duše, něco s tím udělám.

terka řekl(a)...

musím říct, že ač většinou miluju knihy a filmy podle předloh mě příliš neoslovují, tak tentokrát mi přišla kniha taková nijaká (ačkoli Rudiše můžu) a film byla naopak fajn

Misha řekl(a)...

včera jsme se o téhle knížce bavili na semináři z literatury a pan doktor nám řekl, že prý je to strašná blbost, stejně jako román Potichu. Prý jeho nejlepší knížka je Nebe nad Berlínem

Charlotte řekl(a)...

Já to četla, protože se to odehrává v Liberci, ale nezanechalo to ve mně ani stopu po roce :) (podle toho já hodnotím knížky)

Katie řekl(a)...

Jane: já si ho taky musím někde sehnat :) ale i podívad se

Natálie: jojo :))

Terka: tak na ten film jsem zvědavá.

Misha: Myslíš Nebe POD Berlínem? Každopádně každý má jiný vkus a váš pan doktor možná oceňuje něco jiného než ostatní. Mě bavilo i Potichu a to moc.

Charlotka: já si po roce už nepamatuju snad nic co jsem četla :D takže to by u mě asi neprošlo.. a to že je to v Liberci se mi moc líbilo, i když jsem tam byla jen jednou :))

terka řekl(a)...

Román "Potichu" se mi líbil, ačkoliv už si z něho pamatuju jen kusé střípky, to samé z "Nebe pod Berlínem". Přesně jak ale říká Char, když to ve mně nezanechalo stopu, tak to asi dobré bylo, ale pouze taková oddychovka, žádná extra kvalitka. nicméně proti gustu...:)

Misha řekl(a)...

Katie: pod Berlinem nebo nad Berlinem, ja uz envim jak to rikal, ja to necetla, takze nevim...:Dja se specializuju na jine autory